Følgende dokumenter må være vedlagt søknad om startlån før den kan behandles:
- Lønnsslipp for de to siste månedene
- Trygdeutbetalinger for de to siste månedene (sykepenger/barnetrygd/eventuell annen trygd)
- Selvangivelse for siste år
- Ligningsutskrift for de 2 siste årene (kan bestilles hos Likningskontoret på tlf. 800 80 000)
- Gyldig legitimasjon
- Bekreftelse på annen finansiering/egenkapital
- Eventuelt andre inntekter (utover lønn/trygd)
- Kjøpekontrakt eller dokumentasjon ved nybygg
- Eventuelt annen gjeld (kredittkort, studielån og lignende) Krav til dokumentasjon gjelder alle medlemmer i husstanden
Selvangivelse er foreløpig skatteberegning, ligningsutskrift er endelig oppgjør. Begge deler kan bestilles hos Likningskontoret på tlf. 800 80 000 eller eventuelt lastes ned via Altinn.
Søknaden kan også leveres elektronisk via Husbanken. Da må du/dere huske på å ta utskrift som signeres og sendes kommunen sammen med annen relevant dokumentasjon. Les mer på kommunens hjemmeside. Søknadene blir registrert på et felles saksnummer pr. kalenderår, og arkivert i hovedarkivet. Fra oktober 2012 opprettes en sak pr. søker for startlån, arkiveres i hovedarkivet. Alle søknader og vedlegg er unntatt offentlighet. |